Blog
Nazwa firmy ma znaczenie

Pisaliśmy już o tworzeniu haseł reklamowych i logotypów, ale przecież każda firma musi mieć swoją nazwę. Tu również warto pamiętać o pewnych zasadach, aby unikać prostych błędów. Nazwa powinna określać naszą tożsamość. Musi być łatwo zapamiętywalna i wpadać w ucho. Dobrze również jak w pewien sposób nawiązuje do branży, choć z tym nie warto przesadzać i lepiej unikać końcówek -ex, - bud, - med, - pol. Najlepsze nazwy są krótkie – dosłownie kilkusylabowe. Jeżeli firma ma w swojej strategii ekspansję zagraniczną, lepiej nie używać w nazwie polskich liter. Warto też przeanalizować znaczenie nazwy w danym języku, by unikać takich kwiatków, jak żarówki „Osram”. Przed przystąpieniem do wymyślania nazwy należy też przede wszystkim sprawdzić dostępność domen internetowych, koniecznie z końcówkami .pl lub .com. Co z tego, że będziemy mieli piękną nazwę, jak nie nadamy oficjalnego adresu witrynie, bo będzie zajęta? Tyle tytułem krótkiego poradnika. Jesteście pewnie ciekawi, skąd wzięła się nasza nazwa…? Agencja reklamowa Mega-Media. Właścicielka firmy, Marzena Paluchowska, ma sporo zdrowego dystansu do samej siebie. Od najmłodszych lat zyskała wśród znajomych ksywkę „Megi”, jak łatwo się domyśleć od imienia. W ten sposób na podstawie małej gry słów zwrot Megi został zastąpiony wyrazem „Mega”, który przecież kojarzy się z czymś wielkim, okazałym i wartościowym. W mowie potocznej, gdy coś jest bardzo dobre często używamy wyrażenia „Mega”. Drugi człon nazwy „Media” oddaje już pośrednio branżę, w której funkcjonuje firma. Podkreśla przy tym znaczenie reklamy, jako „medium” w postaci nośnika przekazu. Tak mniej więcej przebiegał proces tworzenia naszej nazwy. Jeśli nie macie własnego pomysłu, a chcecie uniknąć powielania nudnych i utartych schematów, oczywiście służymy pomocą.